Sunday, April 2, 2017

Kepuasan Melampau..

Baru dua hari berlalu, pergerakan hampir terbatas kerana kesakitannya di celah kelengkang masih terasa. Mungkin kerana kurang persediaan atau aku yang terlebih buat pergerakan..


Iskandar Puteri Night Marathon 2017 adalah acara larian yang terbesar pada tahun ini, dengan penglibatan lebih 7000 peserta dari seluruh dunia. Empat kategori yang dipertaruhkan, Fun Run 5Km, 10Km, HM 21Km dan FM 42Km.. Buat masa ni aku cuma berani untuk berlari di Half Marathon 21Km jek, Insya Allah suatu hari nanti aku akan cuba di Full Marathon 42Km.

Puas rasanya bila dapat berlari, hilang segala suka duka, lupa segala beban kerja. Walaupun penat sebab kena berlari jauh, 21Km kot.. Tapi bila tiba di garisan penamat... woooo banyak seronok woo..

Asalnya suka-suka, tapi bila dah suka rasa rugi pula bila tak berlari lagi.. Sebabnya dengan berlarilah aku dapat rasa nikmat kesihatan yang Allah anugerahkan kepada aku.. Syukur Alhamdulilah sangat.. So siapa yang belum bermula, bermulalah sekarang demi kesihatan jangka masa panjang. Lakukanlah aktiviti fizikal, bukan setakat berlari jek, berbasikal, berenang atau apa pun..

Buat pertama kali juga aku berlari dengan beberapa orang teman, walaupun di kategori yang berlainan, apa yang penting aku ada teman. Sebelum tu nak ucap terima kasih dan tahnian kepada En Fauzee sebab berkongsi minat untuk berlari sama. Ini kali ke-3 kami berlari di Event yang sama dan Insya Allah akan ada lagi event-event seterusnya.

Macam biasa, sehari sebelum event kena datang collect race kit. Race kit kali ni ditaja oleh Brooks, kain baju ni memang sedap dipakai dan terbaik. hahaha Baju lari ni pun menjadi suatu koleksi aku juga sebenarnya. Sebab dah lama juga kot aku tak beli baju kat Mall. Sebabnya aku tak berapa nak suka pakai baju kain Cotton. Kecualilah baju untuk aku ke Pejabat.

Ini Nombor gantung di dada..

Dalam tu ada baju Brooks yang best.

Acara dinanti telah tiba, seperti kebiasaannya aku mesti sampai awal.. Flag off time untuk acara 21Km pada 9 Malam, tapi aku dah sampai di lokasi sekitar pukul 6 petang.. Alhamdulillah, dapat berjemaah Maghrib & Isyak bersama pelari-pelari lain di Masjid Kota Iskandar. Sebenarnya bila kita join event larian macam ni, masa kita untuk relax sebelum berlari adalah amat perlu..

Sahabat dari UEM - UEM selaku rakan penganjur IPNM17

Memperkenalkan, inilah dia En Fauzee..
Tepat pukul 8.50 malam, pelari 42Km pun dilepaskan.. Merialah Lebuh Kota Iskandar dengan kehadiran para pelari memenuhi jalan raya dan termasuklah aku..

Kalau korang bertuah, mungkin boleh nampak muka aku kat video Flag Off 21Km Category ni.. hahah siapa boleh nampak aku dalam video tu, aku nak baik hadiah. Hadiah berupa Medal IPNM17 21KM.. Baju Finisher memang tak dapat nak dijadikan hadiar ar kan..

Sebelum tu kita tengok dulu rupa paras Medal yang menjadi rebutan ni..

Pakcik Menang Medal & Baju..

Medal - Depan

Medal - Belakang
Siapa nak Medal IPNM17 21Km ni cepat-cepat ar screen shot muka aku dari video kat atas tu ye.. Ini bukan cobaan, ini betul-betul kejadian.. hahaha

Selamat berlari, semoga kita diberikan kesihatan yang baik untuk terus berlari..

Inilah dia yang menjadi kegilaan aku sekarang.. 


 


No comments:

Post a Comment